Kvinnodagen

Grattis till mig, för jag är kvinna.

Eller?
(jo ja är kvinna, men grattis?)

Måste ärkenna att jag nog är lite av en bakåtsträvare, eller jag tycker att feminismen och jämställdheten ibland går lite för långt

Skiter fullständigt om de är en talMAN eller talKVINNA som pratar. lika lite bryr jag mig om det är en brandMAN som släker elden, bara den blir släkt

Bra att kvinnan kommer ut i arbetslivet, men tycker att vi borede skapa ett system som gör att de kvinnor som vill skulle få stanna hemma med sina barn, Kan inte vara hälsosamt att börja dagis då man är 9 månader, bara för att mamma inte har råd att stanna hemma.

Likadant, det är FAMILJEN som skall bestämma vem som skall vara hemma med barnet, inte regeringen. Vill mamman vara hemma hela föräldrarledigheten skall hon få vara det.

Dock bör vi nog stå upp för våra rättigheter, inget fel med det, bara de inte går "för långt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0