Skyddsänglar, finns dom?

Efter att för andra gången på 5 år varit med om en mycket farlig situation med samma bil börjar man fundera.

Vintern 2005 var jag försenad till jobbet. Landsväg med is och snö, körde (tyvärr) rätt bra överhastighet när jag fick sladd. 100 km/h försöker jag parera. Får ner bilen till 80 innan de kommer en retursladd som heter duga. Snurrar runt, över på fel sida och ner i ett rätt djupt dike. Bilen lägger sig med bakändan mot dikesbottnen och framändan uppåt mot vägen. Sitter så stadigt fast att bärgaren inte vill få upp mig. Klarar mig utan en skråma, bilen likaså. Ingen trafik vid tillfället

Idag losnade styrleden på höger sida, vilket leder till att hjulen inte alls går att svänga. Vid tillfället har jag just saktat in för att köra upp på tung trafikerad väg. Bilen gungar till och leden är lös. Tänk om de hänt igår, när jag körde 20 mil?

Börjar tro att de finns någon som vakar över mig. Tänk dessutom på alla ridolyckor ja råkat ut fö, värsta som hänt är en bruten handled på 15 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0