Hej igen

Har varit hem till föräldrarna sedan i onsdags på kvällen, därav inget bloggande. Var kul då vi alla var hemma får en gångs skulle. Både syrran och brorsan var där. Hon bor 4h tågresa hemmifrån, bordern 4h med flyg. Själv har jag 1,5 h bilfärd hemmifrån. Eller hem hem om man säger så. Lite knölig blev natten. Finns bara två gästsängar där, och iom att jag kom sist fick jag ta soffan i vardagsrummet. Inte så bekvämt, men helt ok. Dock är den kanske lite smal, är ju van att breda ut mig ensam i min 160 cm säng

For direkt till stallet, tänkte inte göra nått speciellt idag, utan snarare beta lite med hästen så att hon vänjer sig med gräs. Men så kom en på att om vi sku fa ut och köra med min häst. Har ju varken sele eller vagn, men hon hade sele, och fixade vagnen. Lite skrämmande i början kändes det. Har ej kört på 6-7 år, och aldrig min egen häst.

Men hon är ju tryggheten själv. Två gånger korsade vi 80 väg. Möte med traktor, vägen var så smal att vi knapt rymdes båda. En bildåre och en mc dåre körde om oss med bra fart och mycke ljud utan att hon ens blinkade. Men JOGGAREN, då blev hon rädd. Han kom springandes bakifrån, så hon hörde honom ej. Mycket lugn o stabil häst har jag nog i alla fall. Och pigg och glad var hon hela tiden, märks nog att hon gillar att köras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0