En super hoppträning

Kom just hem från stallet. Hade hoppträning idag. De gick jättebra, hoppade en 60 cm bana 2 gånger, och vi rev bara ett hinder. Med tanke på att jag för 4 veckor sedan vägrade hoppa högre än 25 cm så känns de jättbra. Har haft hoppaus i nästan två år.

På förra stället som jag stod på så hade vi hopplektion varanna vecka och dressyr varannan. Men efter flytten har det blivit lite dålige med lektioner alls. Nu är det en tjej som hjälpet mig med hoppande ca 1 gång i veckan så nu börjar flytet komma tillbaka. Samt självförtroendet.

Fick låna hennes hoppsadel idag, oj vilken skillnad, trotts att ansattsen ibland känndes lite skum så satt ja perfekt.  Vi kommer att ta en bommträning på måndag också. För på onsdag skall jag iväg på min första hopptävling på 10 år. Och dessutom på "bortaplan" har annars tävlat klubbtävlingar i stallet, men de var som sagt 10 år sedan sist

Sattsar dock på 50 cm, de känns tryggt och bra, sådan höjd kan vi ta i trav om de så behövs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0