Duktiga mej

Känner mig jätteduktig nu. Har för första gången på säkert två år varit ute och joggat. Och det gick super, men lär ju knappast kunna gå i morgon sedan. Sträckan var kanske 1-1½km och jag sprang nästan 90% av den. Känner mig superduktig.

Gjorde dessutom två missar, ett hade just ätit två smörgåsar och så hade jag ett bar dåliga gympaskor. Hoppas att energin och inspirationen fortsätter, så att man kommer sig ut flera gånger.

Mest nöjd är jag att kondisen faktist räckte till. Har inte tränat nått alls på riktigt på nästan ett år, inget gym, promenader eller dyligt. Så tydligen får man rätt bra kondis av arbetet, samt att hålla på med hästen. Roligt, för jag har aldrig varit typen som joggat, orken har tagit slut efter 2 min och sedan står jag bara och kippar efter andan. Troligen så har jag sprungit för hårt.

Sedan hjälper säkert astmasprayen också till rätt bra tror jag, för nu får jag luft. Inte blodsmak i munne förens de sista 500m, vilket känndes skönt. På slutet spranga jag dessutom ett kvarter och gick ett kvarter.

Så, hur länge tror ni att de tar innan jag orkar springa hela sträckan. Tänk dessutom att de var ca 24 grader varmt ännu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0