Äventyr i skogen

Kom helskinnad ut ur skogen idag. Kämpade med miljontals mygg, kommer att bli en rolig natt.

Har plockat blåbär idag. Nästan mitt i centrum. Eller vid ett motionsspår, växer jättebra med blåbär där om man aviker från själva spåret. Bra för mig som är rädd för skogens alla djur. Här var de fridfullt, men man kunnde i höra trafikens brus på avstånd. Nä vadå stadsmänniska.

Lite onödigt varm var det dock. Svetten bara rann, men höll ut i ca 1½h. 2 liter bär fick jag ihop, 1,6 är nu rensade och satt i tomma smörpaket.  En mycket bra prestation av mig, har noll tålamod med att sitta på en stubbe och plocka bär.  Och att rensa dem sen. pust.  Snart klar i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0