Nu börjar alla julgardiner vara uppe

Sådärja, fick just upphängt de sista julgardinerna. Saknar visserligen i arbetsrummet och i vardagsrummet, men jag har inga gardiner att hänga upp där. Måste själv sy till vardagsrummet, och kommer att gå åt nästan 9 meter tyg dit, så eknomin har satt stopp för det.

Men kök, sovrum och gästrummet har i alla fall upp gardiner, har även lagt upp julstjärna i köket och ljusstakar i sov och gästrum, och alla lyste i år. Nu får de vara på till nyåret ca. Dessa rum är dessutom utåt, så man ser att de är julpyntat. De två andra har balkongen emellan, så man ser inte vad jag har lagt upp där.

Önskar mig ännu dessutom nån form av ljusgirlang att hänga på balkongen. Men den är 9 meter lång (allt tycks vara 9 meter här) så även här går de upp en massa pengar. Tyvärr

JA ännu en sak på önskelistan, skulle vilja ha tro hopp och kärlek i vardagsrumsfönstret. De är symboler för staden jag växte upp i. Alla har dem där i fönstret, och reser man ut i värden så hittar man dem ibland bland utflyttade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0