Nattliga ritter

Blev nästan så i går.

ÅKte till stallet kl 19, satt på med en bekant då min bil ännu inte är lagad. Mockade och fixade maten. Men hon hade en del att göra den som jag satt på med så tog en oplanerad ridtur barbacka.

Älskar värkligen den hästen. Pga skavsår på hennes rygg så har hon fått stå mer eller mindre i två månader. Sadeln ligger på skavsåret, och de har inte riktigt gått att rida barbacka heller. Men igår tog vi en 20 min skrittur, och hon gick super. Lite stressad i början nog, men lugnade snabbt ner sig och sökte stöd på bettet.  Red inte så hårt då hon blivit vaccinerad dagen innan och inte fick rida svettig

Sen när vi kom upp till stallet sa jag skämtsamt att var är nästa häst att rida. Och vips satt jag på ryggen på "chafförens" hingst, även den har varit skadad och får bara skrittas. Men vilken drömhäst att rida. Hade dock hårda krav att jag skulle ha min egen sadel och säkerhetsvästen på. Var dessutom inte riktigtg klädd för ridning igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0