Gårdagen blev ett äventyr

Kl 8:00 kom jag till stallet, hjälpte till med att fixa stallet, gick rätt snabbt på två och att många hästar var ute över natten. Vi hade planerat att starta kl 10:30, men efter en massa trixande tog det till 11:30 innan vi var iväg: Var inte så lätt att hitta hur man öppnade tankningslocket bla. Får skylla på att det var lånebil.  Efter nästan 6h körning, med matapuser var vi framme hos valparna.

OJ OJ OJ vad de var söta, och många, 13 st. Två timmar senare stod de klart att en valp skulle komma till min kompis. Betyder att vi måste göra om hela resan igen då efter midsommaren.

Hittade ikea på hemvägen, så blev en sväng där också, satte nog rekord, 30 min spenderade vi i den butiken. SKulle ha hyllor till Wc, tyvärr så var de för breda, måste hitta på nått annat med dem. Lite annat smått och gått kom oxå med.

Hemresan startade kl 20:30!!! Och tyvärr blev jag dåligt på hemvägen, magen sa upp kontraktet helt, toligtvis pga stressen som varit under dagen. Mådde illa i 15 mil, inte alls roligt. Som tur var släppte det sedan, och jag vågade äta ett knäckebröd, bästa som finns då man mår illa.

Kl 02:30 kom jag i säng, och när klockan ringde för en ny dag 6:30 var jag inte så glad. Kommer nog att vara rätt trött ikväll



Rhodesian Ridgeback




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0