Och så kom det en valp

var med en kompis och hämtade hem en valp åt henne.  Färden startade kl 14 på söndag eftermiddag. Varm som 17.  Vi tog även ett snabbt stopp på IKEA igen. När vi kom förbi alla utställningar hade vi 15 min på oss innan butiken stängde. En filt och några stekpannor slank med ner i kassen innan vi rusade till kassan.

Lite smått sur blev jag då på henne. Var meningen att vi skulle övernatta hemma hos hennes föräldrar, som bodde 45 min från kenneln. Men hon hade inte meddelat att vi skulle komma, gissa om man kännde sig dum. Men de var snälla och gästvänligta i alla fall

Hemresan tog hela 8 h, mot 4 utan valp. Ännu varmare på måndagen. Ända som inte klagade var valpen tror jag. Vi hade med oss en transportbur, men där skulle den ha blivit kokt.  Så i stället fick den ligga på golvet på passagerarsätet fram.

Lite roligt att den faktist låg där hela tiden, förtom den sista timmen då den sov i min famn. Pigg och glad varje gång vi pausade. Rusade runt på gräsmattorna. Söt som tusan och jätteduktig.

Men tänkte få värmeslag. kl 19:30 stannade vi sista gången. Då visade tempen 31 grader i solen ännu. Pust

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0