Middagsbjudningen som blev ett fisasko

Ibland vill de sig inte bara. Skulle bjuda över en vänn på lunch/middag (vad tusan är de som man äter nu?)

Tänkte laga nötkött i rödvinssås, som en gryta. Skall koka i ca 2h för att bli riktigt mört. Tillsatte rödvinet. Maten smakade apa, mist sagt. Lät de koka att tag till, smaken blev lite bättre, men inte bra. Sprang iväg till närmaste butik och handlade lite grädde. Räddade grytan, men den blev ingen jättehitt. Men ätbar i alla fall. Köttet var mycket mört i alla fall

Viste att de inte skulle bli nån bra middag, han tittar i grytan och säger, finns de int nå mer. Suck, vad skall man göra då. Mätt blev han i alla fall.

Sen funderade han vad de blir till efterrätt. Jag hade inte lagat nån efterrätt. Suck igen. Som tur var fanns de lite jordgubbar kvar och vaniljglass i frysen. Nästa miss, jag  började skiva jordgubbarna UTAN att ha tvättat händer. Ett tips, umgås inte med männsikor med basillskräck.

Här tog middagen slut och han klampade hem, sur som en ättika.

Men jag har ju en skål jordgubbar kvar åt mig själv nu då, man måste ju se nått positivt i det hela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0