Konsten att sälja en sadel

Inte de lättaste nej. Hade ut den på prov idag till en kvinna och hennes dotter. Första kommentaren, den var inte i så bra skick som jag trodde. Nähä, sadeln är ca 4-5 år gammal och i syntet, dvs den slits på ett annat sätt en en lädersadel.

Provridningen gick i alla fall bra, hon och dottern var nog intresserade, skulle fundera under dagen. De skulle även prova en dressyrsadel. Kanske inte de mest optimala, då man vill ha en skogsmulle häst, men de sa jag inte.

Sen började vi diskutera priset. Jag begär 2500 kr för sadeln, den är mer värd, men vill bli av med den. Då berättar damen att de köpt en bra sadel för 1000 kr. Jaha, tittar på sadeln och den är värkligen en budgetsadel, av en modell som inte passar nån häst alls. nypris på den ligger på ca 3500 kr.

Så nu vill damen ha min, rätt märkeskända sadel till samma pris som en med dålig passform som är svår att bli av med.

Nå, de skulle fundera under dagen om de vill ha den eller inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0