Full rulle idag

Pust, kom just hem, har varit full fart hela dagen. Kl 11:30 susade jag till stallet för att hämta stallskötaren, vi skulle ta en heldag på stan.

Första stoppet blev på vet. kliniken. Hennes 11 veckor gammla valp skulle vägas, och få maskmedel.

Sedan till en jättebra lokal djurbutik, vovven fick komma med in, behövde nytt halsband.  Och så klart måste vi ta ett varv via hundgodishyllan. Som att handla godis med ett litet barn.  Passade även att smita in till Jysk, eller jag och valpen fick snällt vänta på utsidan. Ett nytt skrivbord inhandlades, hon var en aningens optimistisk hur stor bil jag har. Efter mycket om och men knölade vi in det i min golf.

Nästa stopp, hundbutik nummer två. Nu säng till valpen, som även valde ut lite godis åt sig, i ett obevakat ögoblick nappade han åt sig två hundben och började gnaga på dem. Bara att se glad ut och betala, tur att de inte är min hund.

Dags för mat, magen kurrade ordentligt nu. Blev ett ät så mycket du orkar pizza/pastaställe, hela 3 pizzabitar klämde jag i mig, och glass till efterrätt.

Snabbt varv in till frissan. Sedan hem till mig då naturen kallade. Katterna blev inte så glada, vovven destu gladare, smaskade i sig all deras mat.

Då var de bara Lidl kvar, här handlade till och med jag nått, ett klösbräd till katterna som skruvas fast runt ett förn, hankatten håller på att klösa sönder en betongvägg.

Tillbaka till stallet, mockade boxen och rättade till hästen täcken, vissa får inte på det rätt, så de hängde rätt mycke på sned

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0