Även ett tomt akvarium är tungt

fick äntligen flyttat mitt akvarium. ligger på 240 l så är inte sådär  bara att flytta det. Har haft det i arbetsrummet tidigare, men ville ha det i vardagsrummet så att de syns bättre.

Tyvärr så var elkontakten mitt på väggen, så blev inte 100% snyggt. Skulle egentligen vilja ha det mer till vänster, men då kom de för nära soffan, vilket ledet till att katterna skulle kunna hoppa upp på de, är inte säker att de håller för det. Men man kan inte få allt.

Väntar nu på att all sand skall lägga sig, trots att de är nästan tre år sedan jag köpte sanden, och har tvättat akvariet flera gångner, så är det ännu jättegrumligt vatten om man byter större mängd vatten. Håller även på att värma upp vattnen, då de är bara ca 10 grader varmt. Tror fiskarna får sova i en hink i natt.

Önskar mig även ett presentkort på akvariefiskar till julen, har lite misskött mitt akvarie på sista tiden, inte orkat köpa nya fiskar, så har i dag bara 8-9 st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0