Lite väl energisk kanske

Tror jag lyckadeds på lite väl många projekt på gång på en och samma gång. Blev nästan 10 l råsaft i går från bären jag rensade ur frysen. Nästan hälften är nu kokade med socker.  Puh. Sedan rensade jag 5 kg jordgubbar i går, har ännu inte hunnit laga dem till sylt. Har bara en stor kastrull, så får koka allt i omgångar.

Har ännu 5 kg jordgubbar kvar att rensa, som skall in i frysen som sådana. Har hunnit börja på, men energin har tagit slut.

Idag klippte jag även till en väska, och sydde ihop den. Måste bara lägga några kantband så är den färdig, men de har jag inte hemma.

Skall snart sticka i väg och hämta en kompis, hennes valp skall vaccineras i dag och hon har ingen bil. Får se om jag alls orkar rida idag.

Och tack vare att jag varit så aktiv i köket ser de ut som hel där. Så ett mindre städprojket finns på listan. Och så sade att det ät lätt att ha semster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0