Får man bli arg på en dement person?

Jobbar inom åldringsvården, hemma med åldringarna i deras hem. Många har olika grader av demens och liknande sjukdomar

Tålamoden sträcks många gånger, och här om dagen tänkte bringaren rinna över. Skulle handla åt en dam. Dock fanns ingen färdig lista på vad hon behövde och kylen var tom. Försökte be henne om hjälp, önskemål om vad hon ville ha. Det ledde till att hon sprang mellan kylen och skåpet och tittade, har jag socker, har jag mjölk. De 10-15 första gångerna går an, men när vi 30 min senare ännu inte fått till nån lista började jag tröttna.  Skrev helt kallt ner vad som var slut och handlade efter eget huvud. Detta var en klient som jag ej besöker så ofta, så hade ingen aning om vad hon gillar eller ej

Vet att det är en sjukdom som de ej själva kan rå på, men ibland tar tålamodet slut. På samma gång känner mag dåligt samvete över det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0