När bokstäverna inte vill vara med

Man borde kunna stava allting rätt när man är 26 år gammal, eller? 

Tyvärr lider jag av dyslexi vilket gör att bokstäverna inte alltid gör som jag vill. Vist, man har lärt sig hur de skall se ut, men ibland går de i alla fall inte. Svenskan börjar man behärska, men be mig inte läsa nått på andra språk, de bara inte går.

Har hela min skoltid kämpat och kämpat, skolarbetet påverkas mycket när man inte kan läsa styckena.  Högläsning var ett av de värsta man kunde ha.

Tycker inte heller om att fylla i en massa blanketter, då de tar så lång tid, och ofta står de nån och väntar på att man skall bli klar

Trots detta är jag en riktig liten bokmal, älskar att läsa. MEN de får inte vara för liten stil, eller fullt med konstiga ord, faktatexter eller liknande.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0