Kan ett bröllop vara tråkigt?

Har varit hem till föräldrarna över veckoslutet och har inte hunnit blogga.

Var på min kusins bröllop, och måste ärligt säga att det var en av de tråkigaste tillställningarna jag har varit på på länge. Bruden var vacker, vit kläning, med röd urringning och en röd rand i ryggen.

Men själva festen. Först var de välkommsdrink till alla, alkoholfri cider *mutter* Visserligen dricker jag i vanliga fall inte så mycket, men på bröllop brukar jag vilja ha ett glas champange i alla fall.  Varmt som tusan var det, svetten bara rann.

Välkommsttal, 5 min tog det. Mat, älgköttsoppa, den var faktist rätt så god, mycket mört kött. Sen blev de paus. Efterrätt, fruktsallad. Paus. Lång paus, ca 1h.

Programmet inleddes. Bruden blev kidnappad. Brudgummen skulle hitta på 17 positiva saker om henne innan han fick till baka sin brud. De hade kört iväg med henne i bil. Paus i ½h innan bruden kom tillbaka.

Bröllopstårta. Paus 45 min. Program, vadslagning vad man trodde att temp skulle vara kl 23. Paus? åkte hem i detta skede. Kl var då 21.

De mest spännade som hände var att toaletterna blev stockade, tog 3h att fixa det. Smart med tanke på att det var närmare 30 grader, alla hade varmt och drack mängder med vatten, samt att man kunde köpa vin/öl för en billig penning.

Så, får man säga att bröllopet var tråkigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0